Socialinė e-komercija – burbulas ar galimybė?

Parašyta 2010-08-05, autorius Raimondas Nausėda. Tema Srautas

Atrodo, kad pasaulyje neliko žmogaus, kuris vienaip ar kitaip nesusidūrė su socialiniais tinklais ar kitais interneto padargais, kurie padeda vartotojams jungtis į tinklus pagal tai, kas jiems svarbu, siųsti informaciją ir ją gauti. Galėtume šioje vietoje surinkti šiek tiek statistikos, kad skaičiais paremti šį teiginį, bet tai greičiausiai laiko švaistymas, nes reiškinys ir taip aiškus. Na gal vertėtų paminėti, jog e-komercijos milžinas Amazon ir socialinių tinklų milžinas Facebook surėmė pečius siekdami integruoti savo sistemas glaudesniam bendradarbiavimui.

Tačiau, ar pagalvojote, ką šis reiškinys reiškia Jūsų verslui internete? Kaip prisitaikysite prie šių pokyčių ir išnaudosite jo teikiamas galimybes verslui? O gal tai tik dar vienas burbulas, juolab, kad žmonės, kurie daugiausiai kalba apie socialinę mediją yra jaunuoliai prieš 6 mėnesius pradėję savo veiklą ir pasivadinę socialinės medijos guru?

Kadangi socialinė media kaip verslo įrankis vis dar yra ypatingai naujas dalykas, kol kas didžiausias įššūkis yra sėkmingos veiklos matavimo vienetai. Kaip pamatuoti investicijų į socialinę mediją gražą? Mano manymu tai vienas svarbiausių klausimų, kuriuos turėtų atsakyti tiek perkančioji, tiek parduodančioji pusė. Jeigu esate verslininkas, tačiau neturite laiko gilintis į socialinę mediją, turėtumėte apie tai galvoti pakankamai paprastai – tai vieta, kurioje renkasi žmonės, bičiuliaujasi, dalinasi informacija. Tai šiek tiek panašu į specializuotus renginius, kur susirenka tam tikra tema besidomintys žmonės. Taigi galvojant apie socialinę mediją kaip galimybę savo verslui, vertėtų užduoti panašius klausimus į šiuos:

  • Ką darytumėte, jeigu toks renginys vyktų kasdien ir jame dalyvautų N skaičius žmonių?
  • Gal galėtumėte pristatyti savo produkciją, užmegzti autentišką pokalbį su potencialiais pirkėjais?
  • Gal tiesiog norėtumėte paprašyti įvertinti savo siūlomą produkciją ir sužinoti, ką potencialūs pirkėjai vertina labiausiai ir už ką sutiktų mokėti daugiau?
  • Gal norėtumėte jiems pateikti ugdančios informacijos?
  • Gal norėtumėte įtraukti juos į žaidimą?

Jeigu jau naudojate arba ketinate naudoti socialinę mediją siekdami verslo tikslų, kokių taktikų ėmėtės? Kaip matuojate naudą iš šios veiklos?

Žymos: , , , ,

Įrašui “Socialinė e-komercija – burbulas ar galimybė?” komentarų: 5

  1. Marius

    06. Aug, 2010

    Nu ir vėl ta pati dainelė – verslas be socialinių tinklų, kaip ežys be spyglių – nei žiurkė, nei šarvuotis :)

    Gal galėtumėte pridėti, kokios verslo sritys turėtų labiau atkreipti dėmesį į socialinius tinklus? Vargu ar Grohmann kranų nuomos įmonei reikalingi Facebookai, nes jų klientai yra statybos įmonės, kurių projektų vadovai dieną naktį statybose praleidžia, o ne Facebooke kalbina potencialius statybininkus :)

    Reiktų daugiau konkretumo, nes ne visoms įmonėms to reikia, ypač Lietuvoje, kur labai didelis atotrūkis tarp technologijomis besinaudojančių ir nesinaudojančių žmonių.

    Atsakyti į šį komentarą
  2. Evaldas

    07. Aug, 2010

    Pritariu Mariui. Šiaip tai nieko naujo nesužinojome iš straipsnio. Galėtume surtumpint viską iki keleto sakinių. O šiaip, jei verslas tinka soc. tinklams, tai jais nesinaudoti gali tik kvailys.

    Atsakyti į šį komentarą
  3. Janis Lanka

    07. Aug, 2010

    Džiugu, kad turime skaitytojų, kurie nepasitenkina tik bendrinėmis idėjomis, o nori matyti gilesnių dalykų. Štai nuoroda į straipsnį apie tai, kokie modeliai gali būti taikomi naudojant socialinę mediją siekiant verslo tikslų: http://techcrunch.com/2010/07/17/how-social-media-drives-new-business-six-case-studies/

    Atsakyti į šį komentarą
  4. Darius Mončius

    26. Aug, 2010

    Taip, sutinku su Raimondu, vis dėlto pradžioje reikia išsiaiškinti ar socialiniai tinklai tinka konkrečiam verslui.

    Toliau, tai kas nepaminėta, tai eksperimentai.

    Be eksperimentų nieko nepaskaičiuosi. Turi būti išbandęs ir be viso to, žinant, jog IT juda į priekį eksponentiniu grečiu, eksperimentus socialiniuose tinkluose atlikti reguliariai.

    Eksperimentai turi būti atlikti grindžiantis offline ir online marketingo tyrimų duomenimis, būtent tai rinkai, kuriai bus ateity skaičiuojama graža iš investicijų į socialines medijas.

    Atsakyti į šį komentarą
  5. Arnoldas

    12. May, 2011

    El prekybai galutiniams vartotojams soc,media jau tikrai tampa b8tinybe. Pas mus apie 15% klientų ateina arba sugryžta per FACEBOOką.

    Atsakyti į šį komentarą

Ką manote?