Registracija Facebook – papildomos e-verslo galimybės

Registracija Facebook – papildomos e-verslo galimybės

Parašyta 2010-10-26, autorius Gražina Bielousova. Tema Srautas

500 milijonų žmonių, kurie dalinasi savo asmenine informacija su draugais internetinėje erdvėje. Būtent tokia statistika gali pasigirti Facebook‘as, didžiausias ir įtakingiausias socialinis tinklas. Greičiausiai Jūs taip pat esate vienas iš tų 500 milijonų, kurie skelbia paskutines naujienas iš savo gyvenimo, talpina nuotraukas iš kelionių į užsienį, žaidžia „Farmville‘į“, komentuoja draugų pasisakymus ir kitaip užpildo spragas tarp produktyvių darbo akimirkų būtent šiame puslapyje. Bet ar kada susimąstėte, kaip visą tą informaciją ir bendravimo internetinėje erdvėje galimybes išnaudoti savo e-verslo tikslais?
Jeigu jūs ir nesusimąstėte apie tai, tai Facebook‘o kūrėjai (kaip ir e-marketingo ir e-komercijos specialistai užsienyje) jau seniai suprato, kad visa ta asmeninė informacija, kurią lankytojai patalpinate apie save šiame puslapyje – amžius, lytis, gyvenamoji vieta, pomėgiai ir panašiai – yra ne kas kita, kaip demografiniai duomenys, pagal kuriuos juos galima priskirti vienai ar kitai tikslinei grupei. Kitaip tariant, Facebook‘as rinkos segmentavimą – taigi ir tikslingas reklamos bei viešųjų ryšių kampanijas Internete – supaprastinta iki minimumo. Šio puslapio kūrėjų naudai reiktų pasakyti, kad įrankių rinkinys, kurį jie siūlo verslui yra itin lengvai naudojamas ir efektyvus.

Kaip sukurti „Facebook‘o“ puslapį savo e-verslui?

Nuėję į „Facebook‘ą,“  susiraskite Facebook‘o reklaminį puslapį. Čia galėsite pasirinkti, ką norėtumėte daryti:

  • Advertising: kurti reklamas, kurios bus rodomos „Facebook‘o“ puslapiuose;
  • Pages: sukurti puslapį savo e-verslui, prie kurio galės prisijungti Jūsų gerbėjai ir sekti naujienas apie Jus;
  • Connect: susieti informaciją savo internetinėje svetainėje su Facebook‘o puslapiu
  • Facebook Share: sukurti mygtuką, kuris palengvintų prisijungimą prie Jūsų puslapio.

Tiems, kurie turi susikūrę savo asmeninį puslapį ,“ registracija Facebook’e tebus juokų darbas, o tie, kurie nieko bendro su šiuo reikalu neturėjo padės labai draugiški ir suprantami nurodymai, kaip tai padaryti. Jums reikės po ranka turėti šiek tiek informacijos:

  • Puslapio pavadinimą – turbūt patikimiausia taktika būtų savo verslo puslapį pavadinti taip pat, kaip ir savo verslą. „Kiečiausi firminiai džinsai“ skamba visai neblogai, bet kiekvienas prekiaujantis džinsais gali tą patį pasakyti apie savo prekes. O kas toks būsite Jūs?•    Paveikslėlį, kuris bus rodomas prie Jūsų pavadinimo – čia geriausia atsiminti, kad Jūsų logo, firminis ženklas, yra geriausias paveikslėlis.
  • Savo verslo aprašymą – kuo Jūs užsiimate, ką parduodate ir kodėl kažkam turėtų rūpėti, ką Jūs darote. Gera naujiena yra tai, kad visa tai, ką Jūs žinote apie rinkodarą ir e-komerciją vis dar galioja ir „Facebook‘e“.

O po to galėsite tobulinti, tikslinti ir gražinti savo puslapį kaip tinkami.

Gerai, sukūriau puslapį. O kas dabar?

Facebook diskusijos apie produktą

Facebook diskusijos apie produktą

Kiekvienas puslapis „Facebook‘e“ gali naudotis įvairiomis priemonėmis, padedančiomis susisiekti su potencialiais klientais ir sudaryti prisijungusiems vartotojams, kurie seka

Jūsų puslapį, galimybę išsakyti savo nuomonę ir palaikyti ryšį su Jumis:

  • Discussion Boards – diskusijų forumai, kuriuose lankytojai gali išsakyti savo nuomonę ir diskutuoti įvairiomis temomis.
  • Events – rengti įvairius renginius virtualioje ir „žemiškoje“ erdvėje ir kviesti savo gerbėjus juose dalyvauti. Na, kad ir naujos svetainės paleidime. Arba e-parduotuvės atidaryme. Idėja: specialios akcijos Jūsų „Facebook‘o“ gerbėjams.
  • Information – talpinti aktualią informaciją apie savo verslą;
  • Notes – rašyti pranešimus, panašius į blog‘ų įrašus;
  • Photos – įkelti nuotraukas – ir sudaryti galimybę savo gerbėjams įkelti savo nuotraukas. Idėja: rengti nuotraukų konkursus. Kas geriausia dėvi Jūsų parduodamus džinsus?

Kas originaliausiai pritaikė iš Jūsų e-parduotuvės pirktą kilimą?

  • Reviews – gerbėjai ir vartotojai gali įvertinti Jūsų kompaniją;
  • Video – aukštos kokybės video įrašams apie Jūsų verslą;
  • Wall – forumas, kuriame galite keistis idėjomis ir informacija su savo klientais, draugais ir gerbėjais.

Kai puslapis atitiks Jūsų viziją, galėsite jį atverti lankytojams paspaudę mygtuką „Publish.“

Kaip kiti sužinos apie mano verslą?

Google Insights

Facebook Page Insights

Praėjus 48 valadom nuo puslapio internete paleidimo naudodamiesi  “Insights”, priemone galėsite sekti kas ir kaip naudojasi Jūsų puslapiu: kiek kartų Jūsų puslapis buvo aplankytas, kiek žmonių seka Jūsų puslapį, kiek turite gerbėjų, apžvalgų ir kt.

Savo verslo puslapį taip pat galite susieti su savo internetine svetaine, kviesti klientus prisijungti siųsdami jiems elektroninius laiškus  – ir svarbiausia – paprašyti, kad Jūsų asmeniniai draugiai prisijungtų prie Jūsų puslapio,  nuspaustų mygtuką „Patinka“ ir taptų Jūsų gerbėjais.

Kai kažkas tampa Jūsų puslapio gerbėju, ar nuspaudžia mygtuką „Patinka,“ įrašas pasirodo jo asmeniniame puslapyje. O tai – virtualus „iš lūpų į lūpas“ marketingo atitikmuo, kuris pritraukia naujų lankytojų į Jūsų puslapį.

Savo e-parduotuvės klientams taip pat galite suteikti galimybę išsakyti savo nuomonę apie įsigytas prekes pridėję „Reviews“ (apžvalgos) priemonę.

Įrašui “Registracija Facebook – papildomos e-verslo galimybės” komentarų: 3

  1. Vaidas

    27. Oct, 2010

    Manau, paskutinis paveikslėlis turėjo būti pavadintas Facebook Page Insights

    Atsakyti į šį komentarą
    • emotion

      29. Oct, 2010

      Ačių, Vaidai, už pastabūmą.

  2. Darius Mončius

    29. Oct, 2010

    Dar Facebook APPs reikėtų paminėti.

    Va, kaip darbuojasi balsas.lt su APP:
    http://www.gasiulis.com/blog/?p=1372

    Atsakyti į šį komentarą

Ką manote?