Marketingas el. paštu – kam, kaip, kada?

Parašyta 2010-04-07, autorius Raimondas Nausėda. Tema Srautas

Marketingas el. paštu per pastaruosius metus tapo viena populiariausių frazių, galbūt dėl to, jog išaugo jo svarba bendrame internetinio marketingo komplekse. Jeigu prekiaujate arba užsiimate aktyvia marketingo veikla internete, tačiau nenaudojate el. laiškų kasdienėje savo veikloje, šis straipsnis padės jums pradėti planuoti, skaičiuoti ir pritaikyti juos praktikoje.

Kas turėtų gauti el. laiškus?

Kadangi marketingas el. paštu nėra „spaminimas“, jūsų laiškų gavėjai turėtų papulti į vieną iš šių kategorijų:

  • jūsų el. laiškus užsiprenumeravę gavėjai;
  • potencialūs klientai, kurie kažkada parodė susidomėjimą Jūsų produktais arba paslaugomis (ne būtinai internetu);
  • esami Jūsų klientai.

Kokie galimi naujienlaiškių tipai?

Laiškai apie produktus – laiškai, skirti skatinti konkrečių produktų pardavimą. Juose turėtų puikuotis šių produktų nuotraukos ir kainos, dominuoti ryškūs mygtukai, skatinantys arba pirkti, arba sužinoti daugiau apie siūlomas prekes. Tai laiškas, kurio dizainui ir antraštėms turite skirti daugiausia pastangų.

El. parduotuvės www.avitela.lt tokio tipo naujienlaiškio pavyzdys:

Naujienlaiškis apie produktus

Akcijos – skirtingai nei laiškai apie produkciją, akcijos gali skatinti lankytojus pirkti jūsų parduotuvėje ir nebūtinai konkrečius produktus. Tarkime, jog nusprendėte siūlyti nemokamą pristatymą pirkėjams, kurių krepšelis viršys 100 Lt sumą arba 20% nuolaidą visoms tam tikros rūšies prekėms. Žemiau pateiktame pavyzdyje www.pigu.lt akcija “200 piguLitų premija Jums”.
pigu.lt-akcija

Greiti pranešimai – skirti pranešti vieną svarbią žinutę tikslinei auditorijai. Šie pranešimai nebūtinai turi būti susiję su pardavimų skatinimu. Pavyzdžiui, papildomas atsiskaitymo būdas, naudinga funkcija ir t.t. Vienas vertingiausių pranešimų yra apie sandėlyje pasirodžiusias prekes, kurių ieškojo potencialūs pirkėjai. Tačiau taip pat labai svarbu, siunčiant greitąjį pranešimą, nevarginti gavėjų nesvarbia informacija, nes tai sumažins jų efektyvumą ateityje.

Naujienlaiškiai – tai išsamūs el. laiškai apie įvykius Jūsų kompanijoje, patobulinimus, ateities planus, patarimai lankytojams ir t.t. Šie laiškai nėra skirti tiesioginiams pardavimams skatinti. Jie stiprina ryšį su esamais klientais. Pavyzdžiui, grožio salonas siųnčia laišką savo klientams su patarimais, kaip pasirengti penktadienio vakarėliui arba kaip išsaugoti sveikus plaukus po dažymo. Taigi, šiuo laišku nebus skatinami pardavimai, tačiau skaitytojui bus priminta, kad salonas rūpinasi juo ir taip skatina į jį sugrįžti.

Kaip planuoti naujienlaiškių marketingą?

Kaip ir su visomis kitomis marketingo priemonėmis, naujienlaiškių marketingui reikalingas komunikacijos planas. Jei manote, jog komunikacijos planas – tai kažkoks siaubas, kurio mokoma rinkodaros magistrantūros studijose, neišsigąskite, nes komunikacijos planas gali būti paprasčiausia lentelė, kurioje sužymėta ši pagrindinė informacija: siuntimo data, tikslas, turinys, tikslinė grupė.

Pavyzdžiui:

Siuntimo data Tikslas Turinys Tikslinė grupė
2009.11.15 Informuoti apie ypatingus žieminius aksesuarus. Akcijos pasiūlymas, akcijos metu parduodami produktai su nuolaida, nuolaidų kupono numeris. Specialiems pasiūlymams užsiregistravę vartotojai. (350 gavėjų)
2009.11.30 Reklamuoti produktus, kuriuos galima pristatyti iki Kalėdų Produktai su aukščiausia pelno marža, esantys sandėlyje. Vyrai nuo 30-40m. (450 gavėjų)
2009.12.30 Padėkoti klientams, priminti apie save Sveikinimas Visi vartotojai (1500 gavėjų)

Žinoma, aukščiau pateiktas pavyzdys yra tik vienas galimų variantų. Galbūt, konkrečiu savo atveju prijungsite marketingo el. paštu komunikacijos planą prie kitų marketingo veiksmų plano, pavyzdžiui, AdWords kampanijų, reklaminių skydelių kampanijų ir pan.

Kokia biudžeto dalis turi būti skiriama marketingui el. paštu?

Į šį klausimą galėsite atsakyti tik patys, pasvėrę marketingo el. paštu grąžą ir įvertinę, kaip jie veikia bendrame marketingo komplekse. Tačiau aišku tai, jog naujienlaiškių marketingas biudžete turėtų turėti savo atskirą eilutę tarp svetainės naudojimo patogumo testų, Google AdWords kampanijų, optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) ir lankytojų srauto analizės. Bendra rinkos tendencija išlieka aiški – marketingui el. paštu bendrame biudžete skiriama vis daugiau dėmesio.

O kaip Jūs naudojate el. laiškus savo marketingui? Kiek išleidžiate planavimui, gamybai ir siuntimui? Ar tai atliekate patys, ar patikite tai kitoms kompanijoms?

Žymos: , ,

Įrašui “Marketingas el. paštu – kam, kaip, kada?” komentarų: 9

  1. Justas Gvozdiovas

    08. Apr, 2010

    Puikus įrašas! ačiū!

    Atsakyti į šį komentarą
    • Raimondas

      08. Apr, 2010

      Justai, pranešk, kaip seksis taikyti praktikoje.

  2. Agne

    19. May, 2010

    O kokios valandos ir kokios dienos savaitėje yra efektyviausios marketingui el.paštu?

    Atsakyti į šį komentarą
    • Raimondas

      19. May, 2010

      Agne, berods nuo antradienio iki ketvirtadienio.

    • Raimondas

      19. May, 2010

      Agne, paskutinis jūsų naujienlaiškis nerodė paveikslėlių, o paspaudus ant nuorodos “nematote paveikslėlių”, naujienlaiškis svetainėje labai ilgai krovėsi. Prieš siunčiant visiems vertėtų išsiųsti keletą testinių laiškų ir juos patikrinti per keletą skirtingų pašto programų. Sėkmės!

  3. Agne

    19. May, 2010

    testuojam visada per kelias programas, o per kokią programą tau nerodė?

    Atsakyti į šį komentarą
  4. Agne

    19. May, 2010

    Gmail tai pirmu numeriu testuojam, ten tik reik pasidaryti kad rodytu tuos paveiklsiukus pradziai :) t.y. display images from butiq@butiq.lt

    Jei ne tame reikalas, reikės konsultuotis, nes turi rodyti.

    Atsakyti į šį komentarą
  5. Justina

    05. Oct, 2010

    O kokios valandos yra efektyviausios?

    Atsakyti į šį komentarą

Ką manote?